Ecouri internaționale

Eugene Ionescu BanulescuEUGĖNE IONESCO: „Acest scriitor pe care-l apreciez și admir este unul dintre cei mai buni prozatori români de azi. El este autorul nuvelelor Iarna bărbaților, al romanului Cartea Milionarului, al culegerii de Scrisori provinciale etc., opere pe care le-am citit cu o reînnoită plăcere de fiecare dată. Daca Ștefan Bănulescu nu este încă cunoscut pe plan mondial, asta se datorează faptului că scrie în română, limbă ce nu are o circulație internațională.” (Paris, Academia Franceză, 10 octombrie 1980)

MIRCEA ELIADE: „Admir nespus Iarna bărbaţilor (pe care eram gata s-o traduc în englezeşte daca aş fi fost mai îndrăzneţ – şi as fi avut mai mult timp la îndemână) şi, mai ales pentru că […] m-am “legat de el” cu tot sufletul, aşa cum la vârsta mea nu mi se prea întamplă […]” (Chicago, Jurnal, 21 aprilie 1971)

MARCEL CORNIȘ-POPE AND JOHN NEUBAUER: „In Romania, the political Thaw started belatedly and came to an early end under the increasingly repressive Ceaușescu regime. Luceafărul started in 1958 as a communist magazine for young writers but came to promote by the mid-60s innovative modernist writers. Novelist and editor Ștefan Bănulescu strengthened the trend after 1968 by featuring the poets Marin Sorescu, Cezar Baltag… the fiction writers Nicolae Velea, Fănuș Neagu, and Norman Manea, as well as the critics Nicolae Manolescu, Lucian Raicu, and Mircea Martin. Unfortunately, the magazine lost much of its innovative strength by the mid-1970s and adopted an officially sanctioned nationalist line. [After Bănulescu resigned in 1971] Dissident writers like Dorin Tudoran were expelled from its board.”

(History of the Literary Cultures of East Central Europe: Junctures and Disjunctures in the 19th and 20th Century, vol. III. The Making and Remaking of Literary Institutions (Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2004), p. 59)

Restul subpaginii este în construcție.